Wycieczka do Wrocławia i Kotliny Kłodzkiej

W dniach od 24 do 26 maja 2017 roku uczniowie klas V b, VI c i VI d  pojechali na wspaniałą wycieczkę do Wrocławia i Kotliny Kłodzkiej. Wrażeń nie da się opisać, a  zdjęcia, które prezentujemy, to tylko niewielka pamiątka tego, co poznaliśmy.

Pierwszym punktem wycieczki i dużą atrakcją  była Panorama Racławicka, która przeniosła nas w inną rzeczywistość. Z  zaciekawieniem obejrzeliśmy to unikatowe dzieło upamiętniające zwycięską bitwę pod Racławicami. Warto dodać, że Panorama Racławicka to pierwsze i jedyne zachowane do dziś polskie dzieło tego rodzaju. Następnie udaliśmy się na Ostrów Tumski i wrocławski Stary Rynek. Zobaczyliśmy wiele zabytków. Były piękne, niektóre zapierały dech w piersiach. Podziwialiśmy m.in. wspaniałe budowle w stylu gotyckim. Pan przewodnik pokazał nam również jeden z ponad 120 mostów, gdzie zakochani zawieszają kłódki na znak wiecznej miłości. Odkrył przed nami uroki miasta, poprowadził naszą grupę uliczkami pełnymi uroczych zakątków, opowiedział o życiu i obyczajach dawnych mieszkańców. Mogliśmy podziwiać niezwykłe kamienice, kościoły w stylu gotyckim i barokowym i wiele innych budowli.

W czwartek, 25 maja, zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Zamku Książ, to trzeci pod względem wielkości zamek w Polsce. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od krótkiej rozmowy z przewodnikiem, którym okazała się być bardzo miła pani. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o kilkuwiekowej budowli. Zwiedziliśmy kilka wspaniałych sal reprezentacyjnych między innymi Salę Balową, Salon Różowy, Salon Zielony z przepięknymi meblami oraz niezwykle reprezentatywną Salę Maksymiliana. Odwiedziliśmy również „Karczmę Rycerską”. Na zakończenie z poziomu tarasów weszliśmy do tunelu z okresu II wojny światowej, który został wykuty na głębokości aż 15 m pod zamkiem.

Kolejnym przystankiem na trasie była Kopalnia Złota w Złotym Stoku. Zwiedziliśmy liczne sztolnie kopalni w asyście przesympatycznej pani przewodnik, która przytoczyła nam w miedzy czasie barwne histonie i legendy związane z tym tajemniczym miejscem.

Mroczne kopalniane labirynty zaprowadziły nas do Sztolni Gertrudy. Legenda głosi, że jej dobry duch czuwał nad górnikami i kiedy zgubili drogę wyprowadzał ich z podziemi. Spotkaliśmy alchemika i jego wiernego przyjaciela  szczura. Przeszliśmy  chodnikiem śmierci, którym szli górnicy podejrzani o kradzież złota i skazani na śmierć. Mogliśmy także podziwiać bogatą ekspozycję map i planów kopalni, dawne narzędzia górnicze, piec muflowy (służący wytapianiu złota), czy XVIII wieczne wózki służące do transportu rudy. Zjechaliśmy podziemną zjeżdżalnią. Przemierzając kopalniane korytarze, rozglądaliśmy się uważnie i szukaliśmy Gnoma, bowiem spojrzenie w jego oczy gwarantuje spełnienie najskrytszych marzeń.

Podążając w głąb podziemnego świata natrafiliśmy na jedyną w swoim rodzaju podziemną granicę państwa. Znajduje się tam, bowiem podziemny chodnik prowadzący do Czech. Zobaczyliśmy komory po wybraniu złotodajnych rud i jedyny Polsce podziemny wodospad, z którego woda z hukiem spada z wysokości 8m i rozbryzguje się u stóp zwiedzających. Kiedy zakończyliśmy swoją kopalnianą wędrówkę z wnętrza kopalni, wyjechaliśmy na powierzchnię Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem.

Następnie udaliśmy się do Średniowiecznego Parku Techniki, który jest dokładną repliką średniowiecznej osady górniczej, na którą składają się urządzenia zbudowane w skali 1:1. Wszystkie powstały na podstawie średniowiecznych rycin Georgiusa Agricoli.

Zwiedzanie Osady można spokojnie określić jako podróż w czasie do średniowiecza. Po Parku Techniki oprowadzała nas pani przewodnik, która w interesujący sposób opowiadała o odległych czasach. Park okazał się bardzo interaktywny, mieliśmy możliwość wypróbowania tutaj działania każdej maszyny, m.in. kieratu, koła młyńskiego czy kruszarek. Najbardziej fascynującym przeżyciem okazała się wizyta w Labiryncie Strachu oraz w Chacie Kata, gdzie jej właściciel na odważnych turystach prezentuje dawne techniki tortur :)

Ostatnim punktem wyjazdu było zwiedzanie ZOO, a w szczególności Afrykarium. Jest to największa atrakcja wrocławskiego ogrodu zoologicznego. To unikatowe na światową skalę oceanarium prezentujące wyłącznie gatunki zwierząt pochodzących z Czarnego Lądu - od plaży Morza Czerwonego po dżunglę Kongo. Zachwycają m.in. żółwie, kolorowe ryby, hipopotamy, płaszczki, rekiny, pingwiny i krokodyle oraz zjawiskowe manaty. W drodze powrotnej obowiązkowo musiała być wizyta w „najciekawszym punkcie” każdej wycieczki czyli w McDonald's.

Pełni wrażeń, zmęczeni, ale uśmiechnięci wróciliśmy do domu, zgodnie twierdząc, że wyjazd był bardzo udany;)

Opublikowano: 30 maja 2017 06:19

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 427

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce

Realizacja: Superszkolna.pl

• Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce