Tutaj powinien być opis

WYCIECZKA - Chęciny, Kraków, Wieliczkę i Ojcowski Park Narodowy

W dniach 25-27.04.2018 byliśmy na wycieczce krajoznawczej. Trasa naszej podróży przebiegała przez Chęciny, Kraków, Wieliczkę i Ojcowski Park Narodowy. Każdego dnia przeżywaliśmy coś ciekawego.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy zamek w Chęcinach. Przez ponad 100 lat królowie i arcybiskup gnieźnieński trzymali w nim swe skarby, bowiem był twierdzą praktycznie nie do zdobycia. Z tego także powodu trzymano w nim ważnych więźniów.

Drugi dzień to zwiedzanie Krakowa z przewodnikiem i kopalni soli w Wieliczce. W Kościele Mariackim przed krakowskimi Sukiennicami zachwyt uczestników wzbudził Ołtarz Wita Stwosza. Niektórzy nie wierzyli, że są w wielickiej kopalni soli i ukradkiem próbowali polizać ściany. Po całym dniu marszu wsiedliśmy do autokaru i po drodze do Zakrzowa zatrzymaliśmy się na rynku w Lanckoronie, z którego widać ośnieżone szczyty Tatr.

Trzeciego dnia powędrowaliśmy do Groty Łokietka. Jest to jaskinia krasowa  w północno-zachodnim zboczu Chełmowej Góry w obrębie Ojcowskiego Parku Narodowego, udostępniona dla ruchu turystycznego. Z jaskinią wiąże się legenda o Władysławie Łokietku, który schronił się w niej na okres około 6 tygodni po ucieczce z Krakowa przed wojskami czeskiego króla Wacława II. Zeszliśmy potem do Bramy Krakowskiej- naturalnej skalnej bramy, która stoi na dnie doliny i sięga wysokością około 15 metrów. Według tradycji miał nią prowadzić szlak handlowy ze Śląska do Krakowa, dlatego ostaniec nazwano bramą. Obejrzeliśmy także inne atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego– zamek w Pieskowej Skale, Maczugę Herkulesa, Kaplicę na Wodzie.

Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy ok.22 15 do Ostrołęki.

• Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce